Spin my planet

Kollade tillbaka i arkivet mest i nyfikenhet för o se vad jag höll på med vid denna tiden för ett år sedan. Jag kom förbi min lista för kommande månader och såg till min stora förvåning (eller inte alls) att det inte riktigt slutade som jag trodde då. 

Danmark 14/3
London 1/6
Balen 10/5
Studenten 5/6 
Summerburst 7/6
Hultsfred 13/6
Utomlandsresa med Bernhardssons 10/9
 
Listan ändrades snarare till det här
Danmark 14/3
London 1/6
Balen 10/5
Studenten 5/6 
Summerburst 7/6
Kos, Grekland 12/6
Kos, Grekland 21/8
Karpathos 10/9
Thailand 24/12
London 31/12

Kom även över att jag fortfarande är samma vilsna person som jag var då. Studenten har man tagit, skolan är slut och verkligheten och alla framtida tankar jag hade då, är nu. Alla tankar och drömmar man hade då, finns fortfarande kvar, men den här gången är de lite närmare, lite viktigare. Konstigt nog känns det inte riktigt som att det spelar någon som helst roll vad man önskar sig ett år framöver, för tankarna o drömmarna skiftar ständigt ändå. Så tanken är väl den att jag verkligen ska leva mer i nuet. Allt jag vill göra, de kommer. Men nu vill jag börja någon stans, måste börja någon stans och det blev inte USA, läsa vidare, dra på bartenderutbildning, flytta runt halva jordklotet eller till en lägenhet i Uddevalla. Utan det blev och kommer bli London. Så efter en ny start, ska jag verkligen ta dag för dag. För oavsett vad så är det alltid det som gäller, njuta av nuet, leva i nuet och inte oroa sig för morgondagen eller allt jag ska hinna med de kommande året. Vi börjar här helt enkelt och ser vart det slutar. 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0