Hard work work




Eftersom att jag har blivit lite utav ett träningsfreak (förutom lov-veckan då jag spårade totalt), så är jag nu otroligt taggad för att komma igång igen! Antar att jag inte är ensam över att vilja nå målen man satt upp för att verkligen få den där kroppen vi faktiskt vill ha, och dessutom kan få om man verkligen lägger manken till. Så till alla er där ute som är som jag: sätt upp mål som ni själva vet att ni kommer lyckas med och sträva även efter de mål som ni vill uppnå med er själva. Och ge inte upp. Det kommer tillslut att ge resultat! 

Några enkla knep för att komma igång: 

• Som sagt, sätt upp mål för dig själv. Kanske ett långsiktigt mål som "att efter 6 veckor ska du kunna springa 20 minuter i sträck".
• Bestäm dig för att träna på bestämda dagar, tänk dig att det är som att gå till skolan/jobbet eller liknande. Du måste helt enkelt göra det.
• Variera träningen för att få bättre resultat

En grej som jag körde på i början var att jag la om kosten, eller med andra ord så skippade jag kolhydraterna - bröd, pasta, potatis etc och tränade ca 4 gånger i veckan. På detta gick jag ner 5 kilo på bara någon månad. För mig funkade det galant, men det är olika från person till person. Men för mig var det ett sätt att komma igång på, och när man såg resultat blev motivationen större och på så sätt fick jag en kick till att forstätta. Man mår ju faktiskt bra utav det, både psyktiskt och fysiskt. 

När jag nu kommit igång med min träning har jag sakta men säkert börjat äta mer normalt, fast i mindre mängder. Jag tränar så ofta jag kan, vill säga 5-6 gånger i veckan. Men som ni kanske märkt är jag inte bruden som avstår onyttigheterna på helgerna, man måste faktiskt få unna sig, fast till en viss mängd. 

Har ni frågor eller liknande svarar jag mer än gärna. Haha låter som en viktigpetter, "har ni frågor bla bla kan ni ringa mig på 073....". Dock är jag absolut ingen expert eller något i den stilen men jag tycker om att träna och träning är kul! 


Talas! Nu blir det träning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0